top of page
Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten

Die laaste internskapsweek ooit...


De laatste week op de Hugo Rust Laërskool begon op woensdag vanwege een brugdag en de Dag van de Arbeid (1 mei). Na een fijn weekend waarin we naast de tweedaagse in Kaapstad ook een bezoekje brachten aan het Chester Williams Squattercamp, vloog ik er woensdagochtend meteen in. Voor het kunstproject van Ilse en mij, knutselde ik nu met de 2 andere klassen uit graad 2. Verder leerden de leerlingen tijdens de muziekles ‘I like the flowers’ zingen in canon.

Bij wiskunde werden de vraagstukken met optellen en aftrekken herhaald (woe) en leerden de leerlingen over tijdsverloop met het halfuur (do). Voor Afrikaans gaf ik enkel de ‘dr-klank’ (woe) en voor Engels de letter ‘v’ (do). Mijn laatste les van de week was wereldoriëntatie en ging door op vrijdag. Na vorige week de aanpassingen van de dieren in de seizoenen uitgebreid te hebben besproken, zagen we deze week hoe de planten zich aanpassen.

Vrijdag was een drukke dag. Hoewel er niet veel lessen op mijn agenda stonden, was het moment van onze grote kunsttentoonstelling aangebroken! Terwijl leerden de leerlingen bij juffrouw Marine een brief schrijven. Als onderwerp kozen de leerlingen mij. Super trots mocht ik eenmaal weer in de klas al die lieve brieven lezen. Daarnaast moest er alweer afscheid genomen worden..

Elke leerling kreeg een klein geschenkje en ook juffrouw Marine was ik niet vergeten. Van de juf kreeg ik een persoonlijk Hugo Rust cadeau, elke keer dat ik ernaar zal kijken, zullen alle fijne herinneringen weer boven drijven. Ook de leerlingen waren voorbereid. Ik mocht chocolade, tekeningen en vele knuffels in ontvangst nemen. Ik zal die schatten van kinderen missen!

De tweede stageperiode zit er ook op. Het moment om naar huis te gaan is in zicht. Hoewel ik het hier zo ontzettend zal missen, begin ik toch te verlangen naar ons Belgenlandje!

Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.

Ons lewens in Suid-Afrika

Amber, Dries, Ilse en Rani

bottom of page