top of page
Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten

Wat 'n besige week!

Mijn tweede week op Hugo Rust is al gedaan! Ik had een drukke, maar leuke week waar ik heel wat heb gedaan en enorm heb genoten.

Ik gaf deze week enkele lessen wiskunde waar we oefenden op -1, +1, -2 en +2 en waar we ook verdubbelen en combinaties oefenden. Ik zorgde voor leuke spelletjes en didactisch materiaal om de leerinhoud duidelijk te maken. De drie niveaugroepjes komen steeds apart bij mij, omdat er toch een groot verschil qua niveau is en omdat het een heel drukke klas is. Ik differentieer steeds door moeilijker of makkelijker leerinhoud aan te bieden of door meer didactische hulpmiddelen te gebruiken.

Ook gaf ik Engels. Deze week ging het over ‘my family’ waar ik hen een liedje aanleerde, maar ook de verschillende gezinsleden in het Engels oefenden. De leerlingen (en ik) genoten van de muziek en ik was positief verbaasd over het Engels van sommige leerlingen. Ik gaf op donderdag ook een les Muziek waar ik de leerlingen een ‘hand jive’ aanleerde. De leerkracht van muziek was zo positief dat ze vroeg of ik dit ook aan een andere klas van graad 1 wou geven. De twee klassen vonden dit dansje leuk en vonden het super dat ze steeds van ‘maatjie’ mochten wisselen. Op maandag en woensdag begeleidde ik opnieuw hockey bij de jongetjes van graad 1. Juffrouw Karen is heel blij dat ik haar help en steeds meer kan ik een band opbouwen met deze leerlingen.

Op donderdag gaf ik ook de eerste twee lessen voor mijn project nl. Kunstlessen aanbieden en op het einde samen met graad 2 een tentoonstelling houden. Ik besprak met de kunstleerkracht vorige week al heel wat en samen bereidden we de lessen voor. Ik zorgde voor het nodige materiaal en gaf Kunst aan 2 klassen van graad 1. De leerlingen waren meteen enthousiast over de waterlelie dat we zullen creëren. Het was een goed idee om alles op voorhand klaar te zetten en een moment te houden rond de demotafel om alles stap voor stap uit te leggen. Hieronder zie je al wat foto’s van de kunstlessen!

Dit was ongeveer wat ik deze week allemaal

gedaan heb. Volgende week zal ik opnieuw lessen geven, hockey begeleidden en mijn project van kunst verderzetten. Opnieuw heel wat te doen dus, maar ik vind het super om zo bezig te zijn! Tot volgende week! Nu is het tijd voor een weekendje weg naar Yzerfontein!

Groetjes van mij en de kindjes van graad 1!


Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.

Ons lewens in Suid-Afrika

Amber, Dries, Ilse en Rani

bottom of page