top of page
Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten

Wanneer kom jy weer juffrou?

Het zit er alweer op! Deze 4 weken op Hugo Rust gingen zo snel voorbij!

Ik gaf de voorbije weken enkele lessen wiskunde (aan de verschillende niveaugroepen), lessen WERO en lezen en lessen muziek of kunst. Omdat ik een goede band had met alle juffen van graad 1 vroegen ze mij enkele keren om de les muziek of WERO in de andere klassen van graad 1 ook te geven. Door dit te doen leerde ik heel veel kinderen kennen en was het niet alleen moeilijk om afscheid te nemen van mijn klas maar ook van de andere twee klassen.

De klas waarin ik stond was niet de makkelijkste, maar ik leerde hier wel enorm veel. Het is heel belangrijk om spelletjes en leuke werkvormen te gebruiken en zo de aandacht te behouden van de leerlingen. Ik zoek graag naar leuke instappen, spelletjes of verwerkingen om zo de leerlingen te motiveren en te tonen dat leren ook leuk kan zijn.

Wat ik niet verwacht had, was dat ik enorm genoten heb van de hockey-trainingen die ik steeds begeleidde op maandag en woensdag. Ik kreeg met juffrouw Karen een enorme band. Haar ga ik zo missen! Maar we hebben aan elkaar beloofd om contact te houden en ze zal mij steeds op de hoogte houden van de wedstrijden die onze jongetjes doen. Het afscheid nemen was niet leuk en opnieuw emotioneel, maar ik kan wel zeggen dat ik alleen mooie herinneringen heb overgehouden aan Hugo Rust en al de leerkrachten, het personeel en de kinderen heel hard zal missen.

Het avontuur zit er bijna op… Wij dachten allemaal dat drie maanden enorm lang zou zijn, maar deze tijd is zo snel gegaan! Deze twee scholen waren

compleet anders, maar hebben toch een apart plaatsje gekregen in mijn hart.

Volgende week zal ik waarschijnlijk mijn laatste blogbericht posten over mijn ervaringen op de universiteit.

Tot dan!

Groetjes, Ilse


Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.

Ons lewens in Suid-Afrika

Amber, Dries, Ilse en Rani

bottom of page