top of page
Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten

Welkom op Hugo Rust!

Dag iedereen! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blogbericht heb geschreven. Ik wil jullie graag vertellen over mijn eerste week op de nieuwe school Hugo Rust. Na een deugddoende vakantie (deels met mijn ouders), maar drukke vakantie was het dinsdag tijd om een nieuwe school, nieuwe leerkrachten en nieuwe leerlingen te leren kennen. Ik had een beetje zenuwen, maar wel enorm veel zin om aan het tweede deel van mijn avontuur te beginnen!

Op dinsdag kwamen we ’s ochtends aan op onze nieuwe school. Onze lokale stagebegeleidster Amanda Anker begeleidde ons naar de school en stelde ons voor aan de begeleidster van Hugo Rust. Dit was een hele vriendelijke mevrouw en stelde ons meteen op ons gemak. In het begin werd er ons gezegd dat we moesten kiezen tussen graad 2, graad 3 en graad 5. Maar gelukkig kon er nog geregeld worden dat we allemaal onze voorkeursleeftijd kregen. Ik sta opnieuw bij ‘de kleintjes’ van graad 1. Mijn mentor juffrouw Marinet is een jonge en enthousiaste leerkracht die mij meteen voorstelde aan de klas en heel open en sociaal is. Op dinsdag en woensdag koos ik ervoor om te observeren, maar toch ook al te participeren. Zo liep ik meestal rond in de klas en hielp ik de leerkracht met verbeteren, oefeningen uitleggen, gaf ik een bewegingstussendoortje,...

Ik stelde voor om de eerste week meteen een lesje te geven, zodat ik zo snel mogelijk de leerlingen en klas kan leren kennen. Ik gaf op donderdag dus mijn eerste les rond ‘mijn familie’. Deze les was meteen klassikaal en ik zorgde voor een PowerPoint met foto’s van mijn eigen familie. Dit vond de mentor een leuke en persoonlijke instap zodat de leerlingen mij kunnen leren kennen. Ik was tevreden over deze eerste les, omdat dit redelijk vlot verliep en de leerlingen aandachtig luisterden en actief meewerkten. Vrijdag begon de school met een moment in ‘de zaal’ waar alle klassen samen luisteren naar een speech van de directeur, samen bidden, samen zingen,… Dit duurde ongeveer een uur. Vrijdag was de school uitzonderlijk gesloten om 12 uur, waardoor we een uurtje vroeger naar huis konden en dus wat sneller aan het weekend konden beginnen.

Ik zal volgende week terug enkele lessen geven. Zo zal ik Wiskunde, Muziek, Kunst, Engels en Afrikaans geven. Voor mijn project zal ik enkele kunstlessen geven en zal ik samen met Amber (zij staat in graad 2) op het einde van onze stageperiode een tentoonstelling houden voor graad 1 en 2. Ook zal ik op maandag en woensdag mee hockey begeleiden. Dit zal telkens een uur duren en ik zal de jongetjes van graad 1 begeleiden (samen met een kleuterjuf genaamd Karen).

Dit wordt dus een drukke, maar leerzame stageperiode! Ik heb er alvast heel veel zin in om deze nieuwe school nog meer te leren kennen!

Groetjes, Ilse

Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.

Ons lewens in Suid-Afrika

Amber, Dries, Ilse en Rani

bottom of page