top of page
Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten

Ek gaan die kinders baie mis!

Oeps! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blogbericht heb geschreven. Ik wil jullie toch vertellen dat ik de vorige weken zeker niet heb stilgezeten en heel wat heb gedaan in mijn stageklas. Om een globaal overzicht te geven, zal ik kort de belangrijkste zaken vertellen.

Eerst en vooral wil ik vertellen over mijn project in mijn stageklas. Omdat ik tijdens mijn observaties merkte dat het aanleren van klanken en het lezen van letters (en woorden) heel moeizaam ging, stelde ik voor om hier een didactisch hulpmiddel voor te maken. Na even denken besloot ik een letterhuis te maken. Na enkele avonden en heel wat knip-en plakwerk was mijn letterhuisje eindelijk af! Ik was tevreden met het resultaat, maar nog benieuwder naar wat mijn leerlingen en mentor ervan zouden vinden. Ik hing mijn letterhuis op in de klas en kreeg meteen grote ogen van de kindjes. Ik gaf om het huisje uit te leggen een les rond de letters en klanken en besloot om de verschillende klanken (en prentjes) geleidelijk met de leerlingen in het huis te plaatsen. Het was enorm veel werk, maar ik ben toch blij dat ik dit gedaan heb omdat ik zie hoe dankbaar iedereen hiervoor is en de mentor dit nog vele jaren kan gebruiken.

Ik was nooit echt zeker van mijn Engels, maar door hier veel les in te geven en de leerlingen dit te leren door prenten, liedjes, versjes,… ben ik hier sterk in verbeterd. Ik gaf deze weken vooral les over de seizoenen. Zo zorgde ik voor een lied over de lente, didactische platen en materialen om de leerlingen zo duidelijk mogelijk te maken welke seizoenen er zijn en wat de typische kenmerken hiervan zijn. Vooral het liedje ‘Spring is here!’ vonden de leerlingen geweldig! Als leerkracht zelf vond ik dit ook een geweldige les omdat de leerlingen zo genoten van het zingen en dansen en duidelijk niet veel muzieklessen krijgen.

Verder gaf ik opnieuw heel wat wiskunde, Afrikaans, MUZO,… Mijn dagen waren dus goed gevuld. Vooral mijn zelfvertrouwen in het lesgeven is hier enorm gegroeid. Ik geniet er enorm van om aan deze kinderen les te geven en hen iets nieuw aan te leren. Na enkele weken in dezelfde klas heb ik nu een enorme band opgebouwd met deze leerlingen en weet ik nu al dat het enorm moeilijk zal zijn om afscheid te nemen… Mijn ouders zijn gearriveerd en ik

wacht ongeduldig op de vakantie, zodat ik met hen een beetje kan rondreizen en nieuwe dingen kan ontdekken! Mijn mama zorgde ervoor dat ze heel wat schoolmateriaal kon meebrengen voor de kindjes en ik kan niet wachten om dit aan hen te geven! In mijn volgende blogbericht meer daarover! Ik kijk enorm uit naar de laatste dagen in Klapmuts. Een school waar we in het begin misschien heel wat aan moesten wennen, maar uiteindelijk enorm van zijn gaan houden.

Sie jou later!

Xxx Ilse

Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.

Ons lewens in Suid-Afrika

Amber, Dries, Ilse en Rani

bottom of page