top of page
Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten

Mijn eerste twee weken

Eindelijk heb ik tijd gehad om een blogbericht te schrijven!

Ik begon dus mijn eerste week bij juffrouw Aucamp in klas 1C. Meteen had ik een enorme band met deze kinderen en had ik een warm gevoel bij deze klas. Ik mocht meteen mee helpen, mee begeleiden,… Kortom ik werd er van de eerste dag meteen helemaal bij betrokken! De eerste dagen begeleidde ik enkele niveaugroepjes en gaf ik zorg aan een zwakkere leerling. Ik merkte na enkele observatiemomenten dat deze leerling enorm sukkelde met schrift en maakte hiervoor enkele werkblaadjes. Op deze werkblaadjes stonden patronen, letters, cijfers,… Gelukkig zorgde ik ook nog voor een leuk spelletje tussenin het harde werk, zodat dit jongetje met plezier deze zorg beleefde. Op deze foto zie je zijn lachende gezichtje en ik vond het geweldig om dit te mogen doen!

Ik mocht de leerkrachtenvergadering bijwonen. De leerkrachten van graad 1 zitten elke week samen om de komende week te bespreken.

Zo was ik meteen op de hoogte wat er volgende week allemaal op het programma stond en ik besprak met de mentor al enkele lesonderwerpen. Vrijdag nam juf Geena Jacobs ons mee naar de township. Ze deed dit om ons te tonen in welke omstandigheden onze kindjes van Klapmuts moeten leven. Dit was voor ons alle vier een confronterende ervaring.

We werden er stil van…

Nadien rustten we uit en bereidden we enkele zaken voor school voor. Ik zag enorm uit naar de komende week in klas 1C.

Maandag moest ik van klas veranderen. Ik kwam te horen dat we iedere week in een nieuwe klas moeten lesgeven.Mijn nieuwe stageklas is ook geweldig! Juffrouw Mandy Skippers is nog maar nieuw op deze school en was meteen enthousiast dat ik bij haar in de klas kwam. Voor mij was het even aanpassen om opnieuw 40 nieuwe kindjes te leren kennen. De band die ik met mijn eerste klas had opgebouwd, was meteen enorm hecht dus ik was een beetje bang dat ik dit niet zou hebben met deze nieuwe klas. Maar ik kan na enkele dagen wel zeggen dat ik met deze kinderen ook al een sterke band heb opgebouwd. De leerlingen waren enorm blij dat ik bij hun in de klas kwam en zien mij als hun tweede juf. Deze week gaf ik enkele wiskundelessen en morgen zal ik voor de eerste keer muziek en beeld geven. Spannend!

In deze klas is er tijd en plaats voor de leerlingen om kind te zijn en de mentor staat altijd klaar voor mijn vragen. Ook kan ik steeds bij haar terecht om gewoon een praatje te maken. Ik voel mij stilaan thuis op de Klapmuts-school en kijk uit naar de komende weken!

Tot het volgende blogbericht!

Groetjes,

Ilse

Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.

Ons lewens in Suid-Afrika

Amber, Dries, Ilse en Rani

bottom of page